Opnåelse Self-kontrol med autisme

Selvdisciplin er en færdighed, at de fleste autistiske børn har svært ved at erhverve. Dette omfatter ikke blot upassende udbrud, men også vaner, der kan være potentielt farlige, såsom at være aggressiv over for andre eller forårsage skade på sig selv, som hamrer deres hoveder off vægge. For at forhindre disse og andre adfærd, en teknik forældre og pædagoger kan bruge til at kontrollere autistiske tendenser er selvforvaltning. At give barnet magt over ham- eller hende selv er ofte nøglen til at holde kontrol over voldelige situationer og kan være et positivt skridt mod at lære andre opførsel.

Selvforvaltning virker, fordi barnet ikke længere fuldt ud kontrolleres af andre. Ved at undervise selvforvaltning på bestemte tidspunkter af dagen, sådan som mens barnet er på skole eller terapi, barnet vil være mere tilbøjelige til at fortsætte med at praktisere selvkontrol på alle tidspunkter af dagen. Centrale er at gennemføre et program, hvor han eller hun overvåger hans eller hendes egen opførsel og aktiviteter. Begynde med korte mængder af tid, og fortsætte med at overvåge barnet fra en mere passiv synspunkt. Hver ti til femten minutter minde barnet, at han eller hun er i kontrol og skal overvåge og være bevidst om god og dårlig opførsel.

Denne overvågning er en form for selvevaluering. Når et barn er i kontrol, kan han eller hun tænke nærmere over adfærd tidligere og nuværende. Sæt klare mål med barnet-for eksempel en eftermiddag med ingen aggression over for andre eller en dag i skolen med ingen self-skade. Hver 15 minutter spørger barnet hvordan han eller hun gør. Er målet opfyldes? Hvis svaret er nej, barnet er måske ikke klar til selvledelse, eller måske at mål er alt for uopnåelige. Du ønsker at sikre, at målene er nemme at nå først, og derefter flytte barnet hen imod mere vanskelige mål i fremtiden. Når et barn er vellykket på egenkontrol, vil han eller hun have en mere positiv holdning til oplevelsen.

Selvfølgelig, er en vigtig del af selvledelse et belønninger system. Har barnet kommer med sin egen belønning, alt efter interesse. Forstærkning vil gøre disse god opførsel mål mere tydeligt markeret i barnets sind, og ved at vælge og belønne ham- eller sig selv, barnet vil føle helt i kontrol af selvledelse system. Vælg enkle belønninger til start, som smilende ansigter for hvert mål opfyldt og triste ansigter for hvert mål, ikke er opfyldt, og arbejde op til et større mål, såsom en speciel aktivitet eller nye legetøj når en vis mængde af smileyansigter er nået.

Disse typer af programmer udvikler ikke natten over, så det er vigtigt, at du og barnet har nok tid at afsætte til en selvstændig ledelseserfaring. Ved at styrke god opførsel med belønninger, som bestemmes af barnet i stedet for af en voksen, vil han eller hun være mere tilbøjelige til at bære dette, selv når de ikke deltager i programmet. Hvis din autistiske barn er modne nok, kunne det være en god behandlingsprogram til at prøve.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *